Enesekindlus ja kooskõla iseendaga – võimalik tulem Laste Joogast

banner1
Foto: Flickr.com

Tänase postituse autor on lasteaiaõpetaja Egelt Põhjala. Egelt uuris laste jooga temaatikat lähemalt oma bakalaureusetöös tänavu kevadel.

Viimaste aastakümnete elutempo kiirenemine on tekitanud inimestes suuremat huvi tervisliku ja vaimse ning veelgi enam holistilise ehk tervikliku arengu vastu. Ühiskond on hakanud mõistma, et nii vaimne kui ka füüsiline tervis vajavad elukestvat hoolt varasemast lapseeast kuni vanaduseni. Just seetõttu on lapsevanemad leidnud erinevaid alternatiivseid võimalusi oma laste vaimset ja füüsilist arengut toetada, sealhulgas on populaarsust kogumas lastele suunatud joogategevused või huviringid.

Foto: www.lastejooga.ee

Foto: www.lastejooga.ee

Varasemalt iidse ja kauge õpetusena tuntud jooga on nüüdseks jõudnud erinevate väljendusviisidena nii Eesti kodudesse kui ka lasteaedadesse. Arengupsühholoog Anti Kidroni sõnul paelub inimesi joogas selle enesekasvatuse ja – arendamise konkreetsete meetodite rohkus. Samal ajal kui ühiskond surub meile peale järjest enam tehnoloogilisemat mõttelaadi, aitab jooga astuda tehnika juurest sammu tagasi ja avastada inimesel iseennast ning oma vaimseid võimeid ning sealjuures mõista, mida võimaldab tervislik ning tasakaalustatud eluviis. Kindlasti on jooga Eesti inimestele oma filosoofilistes tõekspidamistes ja süsteemsuses midagi uudset ja põnevat.

Laste jooga õpetaja Kristel Paimla kodulehelt lastejooga.ee võib lugeda, et lastele suunatud joogatunni sisu on pisut erinev täiskasvanute joogatunnist.

Tema juhendatav joogatund algab tervituse ja endale mugava koha leidmisega ringis. Kasutatakse matte ja muid vajalikke vahendeid, nagu näiteks pleed, tekk, kaisuloom. Sellele järgneb õpetliku sisuga muinasjutu jutustamine, mille ajal võetakse erinevate loomade, esemete või tunnete asendeid. Asendid ongi tegelikult traditsioonilised jooga asanad ehk asendid, kuid nendele lähenetakse lapsemeelsemalt kui harjumuspäraselt täiskasvanute joogatunnis.

Muinasjutu temaatikasse sisseelamine ergutab lapse fantaasiat ja kujutlusvõimet ning harjutuste tegemine tekitab lastes rõõmu ja elevust. Lisaks tugevdab tervist ning arendab keskendumisvõimet ja püsivust. Muinasjutus kogetud elamus arendab laste intelligentsust ja loovust ning äratab lapse tunded ja mõtted, mida täiskasvanute maailmas on raske mõista ja kogeda. Muinasjutu eesmärgiks on sisendada lapsele lootust, julgust ning õpetada visuaalset kujutamist.

Laste joogatund kestab koos sissejuhatuse, laulmise, muinasjutu, lõdvestuse ja meditatsiooniga kokku 60 minutit.

 

Pingetega toimetulek ja enesekindluse kasv

Foto: www.lastejooga.ee

Foto: www.lastejooga.ee

kaipart Praeguses ühiskonnas on laste arengulises kontekstis suureks stressi allikaks vanemate tööhõive, sellega kaasnev surve ja ühiskonna järjest kõrgemad ootused. Kõige rohkem mõjutavad eelpool mainitud pingeallikad lapsi ja nende sünnipärast elurõõmu. Seda suures osas negatiivselt. Jooga aitab võidelda pinge ja stressiga ning selgitab lapsele tervise, lõõgastumise ning sisemise tasakaalu olulisust.

Jooga annab võimaluse reageerida õigeaegselt täiskasvanuea väljakutsetele, kuid tegeledes joogaga juba lapseeas, annab see eelise märgata eelmainitud stressoreid juba varakult ning sellest tulenevalt neid ennetada. Jooga arendab last eelkõige füüsiliselt, kuid tänu õigele asendi sooritamisele aitab jooga ka tõsta lapse enesekindlust ja suurendada kooskõla iseendaga. Lisaks aitab järjekindel harjutamine kasvatada püsivust ning hoolivust enda keha suhtes. Selle põhimõtte aluseks on Kristel Paimla sõnul uskumus, et sirge ja tugeva selgrooga inimene omab teadmisi enese rollist ühiskonnas.

 

Tänase postituse autor on lasteaiaõpetaja Egelt Põhjala. Egelt uuris laste jooga temaatikat lähemalt oma bakalaureusetöös tänavu kevadel.

 

Loos kasutatud fotod pärinevad Laste jooga veebilehelt. Tutvu kogu sealse galeriiga siit.

 

bänner

Leave a comment

Your email address will not be published.

*